Energiczna na emeryturze
Wiek tak w samej rzeczy to jedynie numer. Możesz posiadać 55 lat, lecz wyglądać na 40 i czuć się na 35. Jednakowoż możesz również mieć 50 lat, lecz wyglądać i czuć się na 65. Wszystko to ma związek z tym, jak poprawnie dbasz o swoje ciało oraz co robisz, by pozostać aktywną.

kobiece sprawy

Aktywność fizyczna – czy już za późno, żeby zacząć?
Jeżeli gra toczy się o ćwiczenia, wiele osób zakłada, iż jeśli nie było się aktywną figurą w wieku 20, 30 bądź 40 lat, nie ma sensu rozpoczynać mając ich 50, a nawet następnie. Na szczęście to najzwyczajniej w świecie nieprawda. Nigdy nie jest za późno na zainicjowanie wdrożenia do swojego życia ćwiczeń! Rozpoczęcie rutyny treningowej może pomóc w rozwiązaniu co niektórych problemów spowodowanych absencją aktywności i ogólnie uczynić, że poczujesz się dobrze.
Korzyści z treningów dla pań na emeryturze są rozmaite! Od około 50 roku życia przeciętna jednostka traci około 1 procent mięśni każdego roku – gra toczy się o to, że nie musisz godzić się na tak postępującą utratę mięśni. Dzięki ćwiczeniom możesz przywrócić utracone mięśnie, nawet zbliżając się do setki. Korzyści z treningów nie kończą się na ulepszeniu masy mięśniowej i siły. Niektóre rodzaje ćwiczeń mogą też pomóc poprawić zdrowie kości.
Utrata kości oraz osteoporoza nie są nieuniknione. Wykonywanie treningów obciążających, jakie namawiają Cię do działania mimo siłom grawitacji, może poprawić gęstość kości oraz zmniejszyć niebezpieczeństwo jej rozpadu. Kiedy przyjrzeć się jeszcze oraz innym korzyściom płynącym z ćwiczeń, potrafią one także ciężko zmniejszyć częste objawy menopauzy, jak wzrost masy ciała.